Η Citroen γιορτάζει φέτος τα 100 χρόνια της και έτσι αναμένεται να παρουσιάσει αρκετά πρωτότυπα που θα είναι εμπνευσμένα από ένδοξα μοντέλα του παρελθόντος της. Το Ami One που θα κάνει την αρχή στην έκθεση της Γενεύης θα μπορούσε κανείς να πει πως είναι ο σύγχρονος απόγονος του θρυλικού 2CV.
Ακριβώς όπως το Ντεσεβό είχε σχεδιαστεί πριν 7 δεκαετίες για τους ανθρώπους της υπαίθρου έτσι το Ami One έχει σχεδιαστεί καθαρά για το αστικό περιβάλλον. Με την ίδια χαρακτηριστική απλότητα, ενώ και εδώ έχει δοθεί μεγάλη έμφαση στην πρακτικότητα, κρίνοντας από το μήκος του των μόλις 2,50 μέτρων.
Αν η διάσταση αυτή κάτι σας θυμίζει τότε αυτό είναι και το μήκος του πρώτου Smart, οπότε κάλλιστα το λιλιπούτειο Citroen μπορεί να θεωρηθεί ως το γαλλικό Smart. Ειδικά αν παρατηρήσει κανείς και το μετατοπισμένο προς τα πίσω κάθισμα του συνοδηγού -χαρακτηριστικό των πρώτων εκδοχών του γερμανικού micro car.
Από κει και πέρα το πλάτος του είναι μόλις 1,50 μέτρα (το ίδιο και το ύψος), γεγονός που το κατατάσσει στην κατηγορία των Voiturette, των μίνι αυτοκινήτων που δεν απαιτείται δίπλωμα προκειμένου να τα οδηγήσει κανείς. Αυτός είναι και ο λόγος που η τελική του ταχύτητα δεν ξεπερνά τα 45 χλμ./ ώρα. Βέβαια μια αισθητά μεγαλύτερη τελική θα ήταν δύσκολο να επιτευχθεί με τα μόλις 6 kW (8,2 ίπποι) που αποδίδει ο ηλεκτροκινητήρας του.
Το Ami One -η ονομασία του πάντως παραπέμπει στα επίσης γνωστά Ami 6 και Ami 8 του παρελθόντος που ήταν εξελίξεις του κόνσεπτ του 2CV- θα ξεκλειδώνει με τη βοήθεια smartphone. Οι πόρτες του ανοίγουν σε αντίθετη φορά, αυτή του οδηγού προς τα πίσω, όπως στη… Rolls Royce Phantom και αυτή του συνοδηγού συμβατικά. Το τιμόνι παραπέμπει ελαφρώς σε βιντεοκονσόλα, ενώ η οθόνη ακριβώς μπροστά από τον οδηγό προβάλει την αυτονομία, η μέγιστη τιμή της οποίας είναι τα 100 χιλιόμετρα.
Copyright Maison Vignaux @ Continental Productions
Η φιλοσοφία χρήσης του Ami One είναι να είναι διαθέσιμο για όσο χρόνο το χρειάζεται ο χρήστης του, από 5 λεπτά της ώρας μέσω της εταιρείας Free2Move μέχρι και για 5 χρόνια μέσω leasing με μηνιαία καταβολή η οποία θα περιλαμβάνει τόσο τη συντήρηση της μπαταρίας όσο και το χώρο στάθμευσης.
Πηγή: .carzine.gr