Δήμος Χαλανδρίου :Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας και παρουσίαση του Σχεδίου Δράσης για την Αειφόρο Ενέργεια και το Κλίμα

Δήμος Χαλανδρίου :Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας και παρουσίαση του Σχεδίου Δράσης για την Αειφόρο Ενέργεια και το Κλίμα

Δύο εργαλεία μεγάλης στρατηγικής σημασίας για την πόλη μας συζητήθηκαν την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2019 σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Χαλανδρίου: το ‘Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας’ και το ‘Σχέδιο Δράσης για την Αειφόρο Ενέργεια και το Κλίμα’.

Πρόκειται για δύο σχέδια που περιγράφουν το μέλλον  του Χαλανδρίου και διαμορφώνουν τις συνθήκες για μία πόλη φιλική προς τους πολίτες, μία πόλη με αναβαθμισμένο αστικό περιβάλλον που καταναλώνει λιγότερους φυσικούς πόρους.

Την εκδήλωση άνοιξε ο Σίμος Ρούσσος, Δήμαρχος Χαλανδρίου, ο οποίος ανέδειξε τη σημασία των δύο σχεδίων, στο πλαίσιο της ευρύτερης στρατηγικής του δήμου για τα επόμενα χρόνια.

Στο πρώτο μέρος της εκδήλωσης συζητήθηκε αναλυτικά η πορεία εξέλιξης και το περιεχόμενο του ‘Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας’ (ΣΒΑΚ) του Χαλανδρίου. Ουσιαστικά, με τις εισηγήσεις του πρώτου μέρους έγινε η έναρξη της διαβούλευσης για τα εναλλακτικά σενάρια που αναπτύχθηκαν από την Ομάδα Έργου, η οποία θα ολοκληρωθεί στις 15 Οκτωβρίου 2019. Στη συνέχεια θα γίνουν οι απαραίτητες προσαρμογές στη μελέτη του ΣΒΑΚ και έως το τέλος του Οκτώβρη του 2019 το Δημοτικό Συμβούλιο θα αποφασίσει για το εναλλακτικό σενάριο που προκρίνεται.

Η πρώτη ομιλήτρια, η Πέπη Παπαδάκη, εκπροσώπος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, παρουσίασε το θεσμικό πλαίσιο για τα θέματα της κινητικότητας και της προσβασιμότητας στις πόλεις και τις βασικές προκλήσεις για την άσκηση πολιτικής για τις αστικές μεταφορές.

Στη συνέχεια το λόγο έλαβε ο Θάνος Βλαστός, Καθηγητής ΕΜΠ, που ανέδειξε την κοινωνική και περιβαλλοντική σημασία των προτάσεων του ΣΒΑΚ, επισημαίνοντας ότι οι τοπικές και παγκόσμιες συνθήκες επιβάλλουν άμεση δράση για τα θέματα της αστικής κινητικότητας.

Η κεντρική εισήγηση πραγματοποιήθηκε από τον Θοδωρή Μαυρογεώργη, συγκοινωνιολόγο-πολιτικό μηχανικό και συντονιστή της μελετητικής ομάδας, ο οποίος παρουσίασε τις αρχές σχεδιασμού για το ΣΒΑΚ και ανέπτυξε τρία εναλλακτικά σενάρια εξέλιξης της αστικής κινητικότητας στο Χαλάνδρι.

Ο Γιώργος Ανδρεδάκης, προϊστάμενος του Τμήματος Συγκοινωνιών και Κυκλοφορίας του Δήμου, αναφέρθηκε στα σοβαρά διοικητικά εμπόδια που εντοπίζονται στα θέματα αστικής κινητικότητας και που αφορούν και στην υλοποίηση των μέτρων του ΣΒΑΚ.

Στο δεύτερο μέρος της εκδήλωσης παρουσιάστηκε από τον Νίκο Δρακωνάκη, πρόεδρο και διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΤΑΜ Α.Ε., το Σχέδιο Δράσης Αειφόρου Ενέργειας και Κλίματος. Συγκεκριμένα, ο ομιλητής αναφέρθηκε στην κατανάλωση ενέργειας από το δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα και τις εκπομπές ρύπων στο Χαλάνδρι σήμερα, παρουσιάζοντας αναλυτικά στοιχεία, και περιέγραψε τους βασικούς άξονες δράσης για τη μείωση της κατανάλωσης, την εξοικονόμηση και την παραγωγή  ενέργειας σε τοπικό επίπεδο.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν και τοποθετήθηκαν εκπρόσωποι φορέων μεταφορικού έργου, στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης, δημοτικοί σύμβουλοι και μέλη δημοτικών παρατάξεων, μέλη τοπικών συλλόγων και συλλογικοτήτων, δημοτικοί υπάλληλοι και πλήθος πολιτών.

Σημείωση: Η διαβούλευση για τα εναλλακτικά σενάρια του ΣΒΑΚ Χαλανδρίου θα διαρκέσει έως την Τρίτη 15 Οκτωβρίου. Φορείς και πολίτες μπορούν να καταθέτουν τις απόψεις τους στο svak@halandri.gr

 

 

 

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα edisorama.gr , συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο