Τo 1955 γεννήθηκε η ανάγκη να αποκτήσουν οι μεγάλες μάζες του πληθυσμού, της Ευρώπης κυρίως, το δικό τους αυτοκίνητο, μπαίνοντας κοινωνικά σε μια νέα εποχή με άλλες απαίτησης από την καθημερινή ζωή.
Η Fiat τότε έβαζε στην γραμμή παραγωγής της ένα αυτοκίνητο επανάσταση για την εποχή το Fiat 600 που αποτέλεσε τη βάση για την παραγωγή αυτοκινήτων της νέας λογικής που απατούσε οικονομία στο καύσιμο και στο κόστος αγοράς μικρο όγκο ενώ παράλληλα μεγάλους έξυπνους εσωτερικούς χώρους .
Η εξέλιξη του αυτοκινήτου αυτού είχε ξεκινήσει αρκετά χρόνια νωρίτερα,. Το 1953 όμως ο Πρόεδρος και CEO της Fiat, Vittorio Valleta, οργάνωσε μια δοκιμή ενός αυτοκινήτου που εκείνη την εποχή ονομαζόταν «100» από το όνομα που είχε δώσει ο ιδιοφυής σχεδιαστής του, Dante Giacosa. Το μοντέλο είχε δύο πόρτες, τέσσερις θέσεις και κινητήρα τοποθετημένο στο πίσω μέρος που κινούσε τους πίσω τροχούς.
Μετά τις πολύωρες δοκιμές το συμβούλιο της Fiat ενέκρινε την παραγωγή του μοντέλου και το ονόμασε Fiat 600 . Ήταν η ημέρα ημέρα που γεννήθηκε η ιδέα ενός ακόμα αυτοκινήτου που θα βασιζόταν στο ίδιο μοντέλο αλλά θα είχε αυξημένη ευρυχωρία και πρακτικότητα. Αυτό ήταν το 600 Multipla το οποίο θα παρουσιαζόταν στις Βρυξέλες το 1956.
Το Multipla μοιράζεται τα ίδια μηχανικά μέρη με το 600, αλλά η καμπίνα τον επιβατών επεκτείνεται μέχρι το εμπρός μέρος. Εκεί που στο 600 βρισκόταν η ρεζέρβα και το δοχείο καυσίμου, το Multipla έχει μία ακόμα σειρά καθισμάτων. Το εμπρός τμήμα είναι σχεδόν κάθετο και δημιουργεί ένα όχημα ενός όγκου.
Το αποτέλεσμα είναι ένα όχημα που έδειχνε σαν να κινείται ανάποδα, αφού η κλίση στο πίσω μέρος (και για λόγους αεροδυναμικής απόδοσης) ήταν πιο ομαλή σε σχέση με το εμπρός κάθετο τμήμα, εξασφαλίζοντας σε κάθε περίπτωση την άνετη φιλοξενία 6 ατόμων σε τρεις σειρές καθισμάτων.
Το Multipla έχει τέσσερις πόρτες με τις εμπρός να ανοίγουν με ανάποδη φορά, ενώ η δυνατότητα αναδίπλωσης των καθισμάτων επέτρεπε την μετατροπή του από επιβατικό σε επαγγελματικό όχημα ή ακόμα και σε ένα «ξενοδοχείο» πάνω σε τροχούς, με τις τρεις σειρές καθισμάτων να δημιουργούν ένα διπλό κρεβάτι.
Το 1960 η Fiat αναβάθμισε τη σειρά 600 με την έκδοση D. Η χωρητικότητα του κινητήρα αυξήθηκε, όπως και η απόδοση, χωρίς όμως να αυξηθεί η κατανάλωση καυσίμου. Έτσι το χαμηλό κόστος χρήσης εξακολούθησε να αποτελεί βασικό πλεονέκτημα της οικογένειας 600.
Με την παρουσίαση του το 1956 στην έκθεση αυτοκινήτου των Βρυξελλών, το Fiat 600 Multipla προσέφερε έναν εντελώς νέο τρόπο σχεδίασης και κορυφαίους εσωτερικούς χώρους.