Ήταν 23 Απριλίου 1947 όταν γεννήθηκε το δεύτερο ιστορικότερο αυτοκίνητο της VW. Εμπνευστής του ήταν ένας ολλανδός εισαγωγέας ο Ben Pon που πήρε την ιδέα από τα μηχανοκίνητα καροτσάκια που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά εξαρτημάτων γύρω από ένα εργοστάσιο της VW στο Wolfsburg.
Το σχεδίασε επάνω σε ένα κομμάτι χαρτί από το σημειωματάριο του .
Αυτό ήταν το σκίτσο που οδήγησε το 1947, στην κατασκευή ενός φορτηγού που έμοιαζε λίγο με κουτί με ρόδες, που όμως έμελε να γίνει ένα από τα πιο αγαπημένα και επιτυχημένα αυτοκίνητα του κόσμου .
Ένα χρόνο αργότερα, όταν ο Heinz Nordhoff έγινε ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, πήρε αυτή την ιδέα και δημιούργησε το πρώτο VW van που μάλιστα παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης τον Νοέμβριο του 1949.
Στις 8 Μαρτίου του 1950 ξεκίνησε η παραγωγή με ρυθμό 10 οχήματα ημερησίως. Για τις επόμενες τέσσερις δεκαετίες, ο βασικός σχεδιασμός παρέμεινε ο ίδιος και περίπου 5 εκατομμύρια λεωφορεία δημιουργήθηκαν εκείνη την εποχή. Πολύ γρήγορα η εταιρεία επέλεξε να μεταφέρει τον κινητήρα.
Ο σχεδιασμός ήταν πάντα απλός έτσι μπόρεσε πολύ εύκολα η VW να δημιουργήσει πάνω από 90 διαφορετικούς συνδυασμούς σώματος για τα πρώτα 5 χρόνια.