Όλα τα χρόνια ξεχώριζαν στις διεθνής αγορές, ελαιόλαδα κυρίως από την Ιταλία και την Ισπανία, που εδώ και πολλά χρόνια εφαρμόζουν ορθές πρακτικές διαχείρισης του ελαιόλαδου από την πρώτη μέρα της συγκομιδής μέχρι την συσκευασία, παρουσιάζοντας προσεγμένα προϊόντα .
Φαίνεται πως ήρθε η ώρα των Ελλήνων να αναδείξουν το λάδι της ελληνικής γης, γιατί απλά είναι καλύτερο.
Οι Έλληνες καταλάβαμε ότι τελείωσε η εποχή του αγνού προϊόντος που πωλούνται χύμα, χέρι-χέρι και πως για να μπει το ελληνικό λάδι στα ράφια των ξένων delicatessen στο εξωτερικό πρέπει να περάσει από έμπειρο designer και να το δημιουργήσουν ειδικοί στο branding και στο packaging. Έτσι, προκαλεί αίσθηση το γεγονός ότι όλο και περισσότεροι εξαγωγείς και καλλιεργητές ελιάς στοχεύουν στους ξένους πελάτες με ισχυρά όπλα την εμφάνιση του προϊόντος και τα δυνατά ελληνικά σύμβολα.
Στην πρώτη δεκάδα των χωρών που το ελληνικό εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο εξάγονταν για το 2018 βρίσκονταν οι εξής χώρες:
Γερμανία – 9.542,5 τον.
ΗΠΑ – 8.440,2 τον.
Αυστρία – 2.567,1 τον.
Καναδάς – 2.260,8 τον.
Γαλλία – 1.504,8 τον.
Ηνωμ. Βασίλειο – 1.464,1 τον.
Αυστραλία – 1.451,2 τον.
Βέλγιο – 1.181,8 τον.
Ρωσία – 1.039,5 τον.
Κύπρος – 1.005,5 τον.
Το Ελληνικό ελαιόλαδο εξάγεται συσκευασμένο σύμφωνα με την ΣΕΒΙΤΕΛ (Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τυποποίησης Ελαιολάδου) σε 110 χώρες . Μάλιστα σταθερή είναι πλέον η ανοδική πορεία των εξαγωγών τυποποιημένου ελαιολάδου. Οι ελληνικές εξαγωγές τυποποιημένου ελαιολάδου αυξήθηκαν, κατά 14,4%, το 2018 σε σχέση με το 2017 και ειδικότερα από τους 40.864,5 τόνους έφτασαν τους 46.737,5 τόνους.
Οι εξαχθείσες κατά το 2018 ποσότητες τυποποιημένου ελαιολάδου ξεπέρασαν και το προηγούμενο ρεκόρ των 42.196,3 τόνων του 2016. Εντυπωσιακά αυξημένες, κατά 45,26 %, ήταν το 2018 οι εξαγωγές ελαιολάδου και στο σύνολό τους, δηλαδή τυποποιημένου και χύμα. Από τους 113.131 τόνους το 2017 άγγιξαν τους 164.329 τόνους το 2018.
Παράλληλα το ελληνικό ελαιόλαδο ξεχώρισε και βραβεύθηκε σε διεθνείς διαγωνισμούς που διεξήχθησαν στο Λονδίνο.
Στον διεθνή διαγωνισμό ελαιόλαδου (London International Olive Οil Competitions 2019), με περισσότερες από 400 επιχειρήσεις από όλο τον κόσμο που πραγματοποιήθηκε για τέταρτη διαδοχική χρονιά στο Λονδίνο η χώρα μας πραγματικά ξεχώρισε. Συγκεκριμένα από την Ελλάδα υπήρξαν 110 συμμετοχές, εκ των οποίων βραβεύτηκαν (με πλατινένια, χρυσά, αργυρά και χάλκινα βραβεία) σε διαφορετικές κατηγορίες ποιότητας ελαιόλαδου 40 εταιρίες που προέρχονταν κυρίως από την Κρήτη, την Καλαμάτα, τη Μυτιλήνη και τη Χαλκιδική .
Περισσότερες από 15 ελληνικές εταιρίες διακρίθηκαν σε ξεχωριστά βραβεία που αφορούν την ετικέτα και την παρουσίαση της συσκευασίας τους (χωρίς να κρίνονται για το περιεχόμενο), όπου ο ανταγωνισμός είναι εξίσου υψηλός.