Μεγάλα πρόστιμα σε Google και Facebook για τα cookies από την αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων της Γαλλίας
Μεγάλα πρόστιμα σε Google και Facebook για τα γνωστά cookies, τους ψηφιακούς ανιχνευτές που χρησιμοποιούνται ιδίως για στοχευμένη διαφήμιση, επέβαλε η αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων της Γαλλίας.
Η αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων επέβαλε150 εκατομμυρίων ευρώ και 60 εκατομμυρίων ευρώ αντιστοίχως στην Google και στο Facebook.
Το μέγεθος του προστίμου που επιβλήθηκε στην Google αποτελεί ρεκόρ σε όλες τις κατηγορίες κυρώσεων που έχουν επιβληθεί. Μάλιστα ξεπέρασε και το προηγούμενο πρόστιμο 100 εκατομμυρίων ευρώ που είχε επιβάλλει στην Google τον Δεκέμβριο του 2020, ήδη για το θέμα των cookies.
Δυο λόγια για την υπόθεση :
«Η αρχής προστασίας προσωπικών δεδομένων διαπίστωσε ότι οι ιστότοποι facebook.com, google.fr και youtube.com δεν επιτρέπουν” την άρνηση των cookies “το ίδιο απλά” όπως γίνεται για την αποδοχή τους», σημείωσε η ίδια. Μάλιστα έδωσε στις δύο πλατφόρμες χρονικό διάστημα τρεις μήνες για να συμμορφωθούν, καθώς στην αντίθετη περίπτωση «οι εταιρείες θα πρέπει έκαστη να καταβάλλει χρηματική ποινή 100.000 ευρώ για κάθε ημέρα καθυστέρησης».
Η Google ανακοίνωσε αλλαγή των πρακτικών της, μετά την απόφαση της αρχής προστασίας προσωπικών δεδομένων
«Σεβόμενοι τις προσδοκίες των χρηστών του διαδικτύου, ( … ) δεσμευόμαστε να υλοποιήσουμε νέες αλλαγές, όπως και να συνεργαστούμε ενεργά με την Cnil ανταποκρινόμενοι στην απόφασή της, στο πλαίσιο της οδηγίας (σ.σ. ευρωπαϊκής) ePrivacy», διαβεβαιώνει η αμερικανική εταιρεία.
Η Meta (η μητρική του Facebook), ανακοίνωσε ότι αξιολογεί την απόφαση της αρχής προστασίας προσωπικών δεδομένων
«Αξιολογούμε την απόφαση της αρχής προστασίας προσωπικών δεδομένων και θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμασται με τις ρυθμιστικές αρχές για τα θέματα αυτά. Θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε και να βελτιώνουμε τα εργαλεία ελέγχου των χρηστών του ίντερνετ όσον αφορά τα cookies».