«Το καθημερινό τραγούδι του απείρου» της θεατρικής ομάδας Loxodox
«Το καθημερινό τραγούδι του απείρου» της θεατρικής ομάδας Loxodox, μετά από τη θερμή ανταπόκριση του κοινού και όλες του τις παραστάσεις sold out, ολοκληρώνει τις παραστάσεις του την Τρίτη 29 Μαρτίου 2022 στις 21:00 στο Μπάγκειον Ξενοδοχείο Πλατεία Ομονοίας 18, Αθήνα
.
Τρεις κυρίαρχες αφηγήσεις, τρεις γυναίκες ηθοποιοί, η Μαρίζα Θεοφυλακτοπούλου, η Κατερίνα Ρουσιάκη και η Δήμητρα Σπανούλη αφηγούνται τις ιστορίες μιας ανερχόμενης ηθοποιού και μιας γυναίκας εθισμένης στο αλκοόλ υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Αλκίνοου Δωρή. Κάθε φορά που μέσα στην ιστορία μιλά ένας άνδρας, το ομιλούν υποκείμενο ανατρέπεται με μία καινούρια γυναικεία φωνή.
Το θέμα της νέας παράστασης της θεατρικής ομάδας Loxodox αφορά εξ’ ολοκλήρου την βία με την οποία υποδέχεται η πατριαρχία το γυναίκειο ζήτημα, την απελευθέρωση του γυναικείου λόγου, την καταπίεση, την ανισότητα και την άρνηση να δεχθείς τον άλλον. Η περίοδος της ενασχόλησης της ομάδας με την δραματουργία της παράστασης, συνέπεσε συγκυριακά με το ηφαίστειο του κινήματος #metoo.
Οι καταστάσεις που βιώνουν τα πρόσωπα διέπονται μέσα από ένα ευρύ πεδίο εθισμού, πρόβλημα που βασανίζει την ανθρωπότητα σε τρομακτικό βαθμό. Στο καθημερινό τραγούδι του απείρου παρουσιάζονται δύο είδη εθισμού: ο εθισμός στο αλκοόλ και ο εθισμός σε ένα μοτίβο συμπεριφοράς χωρίς περιεχόμενο, σε μια πνευματική αγκύλωση που καλεί το πρόσωπο να παριστάνει το πληροφορημένο και ευδιάθετο, χωρίς να είναι πραγματικά τίποτα από τα δύο. Ζητήματα που πλήττουν με σφοδρότητα το παρόν μας.
Το νόημα και το συγκινησιακό φορτίο των λέξεων των προσώπων, επικοινωνούν με την απλότητα που έχει η εικόνα ενός ανθρώπου που τραγουδά σε μια θάλασσα ή σε ένα βουνό. Με μοναδικό τους όπλο την αφήγηση και τις τρεις υπέροχες γυναικείες φωνές σε τραγούδια a cappella, οι Loxodox τραγουδούν το δικό τους καθημερινό τραγούδι και αγγίζουν τα μύχια της ψυχής κάθε ανθρώπου.
Σκηνοθετικό σημείωμα
Ο κόσμος του κινηματογράφου για μια ηθοποιό που ψάχνει εναγωνίως μια δεύτερη ευκαιρία και το ασφυκτικά αποστειρωμένο περιβάλλον της προτεσταντικής εκκλησίας για την γυναίκα ενός εφημέριου, είναι οι δυο ιστορίες που συνυφαίνονται και αποτελούν το σώμα της παράστασης που φτιάξαμε, εμπνεόμενοι από δυο ραδιοφωνικούς μονόλογους του Alan Bennet. Ίσως αυτό που καθιστά σύγχρονο το θέμα και υπό μία έννοια «τωρινό», είναι ο αμιγής γυναικείος λόγος που ψάχνει χώρο να αναπνεύσει, εντός ενός προκαθορισμένου πατριαρχικού ορίου, ενός κλοιού απαξίωσης, χειραγώγησης και στερεοτύπων. Θα μπορούσαμε να σταματήσουμε εδώ, γράφοντας πως αυτό είναι το θέμα και η υπόθεση. Όμως, υπάρχει και η καθημερινή τραγωδία της ζωής, που γίνεται τραγούδι εσώτερο, τραγούδι διαφυγής των ηρωίδων με ένα αισιόδοξο πέταγμα προς το άπειρο. Εκεί όπου κανείς δεν δεσμεύεται από κανέναν και τίποτα.
Αλκίνοος Δωρής
Ο Αλκίνοος Δωρής γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι αριστούχος απόφοιτος της θεατρολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών. Παρακολούθησε μετεκπαιδευτικό πρόγραμμα στην θεατροπαιδαγωγική και την δραματουργία στην σχολή Ernst Busch στο Βερολίνο. Στην Γερμανία συνεργάστηκε καλλιτεχνικά με τον Falk Richter στην παράσταση Fear στο θέατρο της Schaubühne το 2016, καθώς και με τους σκηνοθέτες Vinge και Müller στην παράσταση Vildanden στο θέατρο Reinickedorf Nationaltheater.
Έχει εργαστεί ως δραματουργός στις παραστάσεις «Ο Παπαγάλος μου», «R.E.M κήπος», «Μίμοι του Ηρώνδα», σκηνοθεσία Άννα Κοκκίνου, θέατρο Σφενδόνη, καθώς και στην παράσταση «Κάζιμιρ και Καρολίνα», σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά (Θέατρο Bios). Μέλος του διετούς studio δραματουργίας του Εθνικού Θεάτρου υπό την καθοδήγηση της Σύλβιας Λιούλιου.
Το πρώτο του θεατρικό έργο «Η κατακλείδα της γυναίκας» παρουσιάστηκε το 2017 σε μορφή αναλογίου στο Εθνικό Θέατρο με την Αμαλία Μουτούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Στο ίδιο θέατρο, το 2018 παρουσιάστηκε σε σκηνοθεσία Σίμου Κακάλα, το έργο του «O Aστικός μύθος του Γ.Ψ», το οποίο στη συνέχεια ανέβηκε στο Επί Κολωνώ σε σκηνοθεσία του ιδίου. Είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας LOXODOX.
Έγραψαν για την παράσταση:
«Η παράσταση στηρίζεται εξ ολοκλήρου στο ταλέντο των τριών αυτών νέων κοριτσιών. Θυμηθείτε τα ονόματά τους: Μαρίζα Θεοφυλακτοπούλου, Κατερίνα Ρουσιάκη, Δήμητρα Σπανούλη. Τρεις νεαρές ηθοποιοί που εμπιστεύτηκαν τον σκηνοθέτη Αλκίνοο Δωρή και σήκωσαν, με το ταλέντο τους, στους ώμους τους την παράσταση…», Νόρα Ράλλη, Εφημερίδα των Συντακτών
«Ο Αλκίνοος Δωρής, ως δραματουργός, καταφέρνει να κρατήσει την αφέλεια και την αθωότητα των ηρωίδων ενώ ταυτόχρονα τις μεταμορφώνει σε σύγχρονες γυναίκες που βιώνουν τον ρατσισμό, τη βία (λεκτική και σωματική), τον ψυχαναγκασμό της θρησκευτικής πίστης, την απουσία σεξουαλικής ζωής […] Οι τρεις ηθοποιοί, Μαρίζα Θεοφυλακτοπούλου, Κατερίνα Ρουσιάκη και Δήμητρα Σπανούλη, έχουν δουλέψει εξαιρετικά ως την παραμικρή λεπτομέρεια…», Κατερίνα Δημητρακοπούλου, quinta-theater.gr
Ταυτότητα Παράστασης:
Σκηνοθεσία-δραματουργία: Αλκίνοος Δωρής
Φωτισμοί: Θωμάς Οικονομάκος
Σκηνικά: Δημήτρης Ταμπάκης
Κοστούμια: Loxodox
Make-up – Styling: Σίσσυ Πετροπούλου
Ηθοποιοί: Μαρίζα Θεοφυλακτοπούλου, Κατερίνα Ρουσιάκη, Δήμητρα Σπανούλη
Φωτογραφίες-Τρέιλερ: Δημήτρης Ταμπάκης – Loxodox
Ζωγραφιά αφίσας: Ισμήνη Ασημάκη
Λογότυπο Loxodox: Padre Bio
Επικοινωνία – δημόσιες σχέσεις: Δέσποινα Ερρίκου- Ράνια Παπαδοπούλου
Παραγωγή: Θεατρική Ομάδα Loxodox
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00 – Ώρα προσέλευσης: 20:30
Τελευταίες παραστάσεις: 28 & 29 Μαρτίου 2022
Αγορά εισιτηρίων:
-Μέσω viva.gr: https://www.viva.gr/tickets/theater/to-kathimerino-tragoudi-tou-apeirou/
-Τηλ. Κρατήσεων με απαραίτητη προαγορά εισιτηρίων (Δευτ. – Παρ. 10:00 – 15:00 & 18:00 – 20:00): 6948199103
Μπάγκειον Ξενοδοχείο Πλατεία Ομονοίας 18, Αθήνα
Το Μπάγκειον τηρεί όλα τα πρωτόκολλα υγιεινής και αποστάσεων για την διεξαγωγή των παραστάσεων σε κατάλληλες και ελεγχόμενες συνθήκες ασφαλείας σε σχέση με τον COVID-19. Οι θεατές κατά την είσοδό τους στο χώρο οφείλουν να επιδείξουν πιστοποιητικό εμβολιασμού ή πιστοποιητικό νόσησης, καθώς και την αστυνομική ταυτότητά τους ή οποιοδήποτε άλλο αποδεικτικό ταυτότητας για τον έλεγχο ταυτοπροσωπίας. Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική κατά την είσοδο και την έξοδο από το χώρο, όπως και κατά τη διάρκεια της παράστασης.
Δελτίο Τύπου Αθήνα, Μάρτιος 2022