Διεθνές κονσέρτο αφιερωμένο στην ειρήνη με συμμετοχή Ουκρανού και Ρώσου πιανίστα και Ελληνίδας βιολίστριας σήμερα στο Φεστιβάλ Πεντελικού στις 8:30 μ.μ. στο Μέγαρο Δούκισσας Πλακεντίας – Είσοδος Ελεύθερη.
Η σημερινή 3η κατά σειρά εκδήλωση του 1ου Φεστιβάλ Πεντελικού Όρους, είναι αφιερωμένη στην ειρήνη. Είναι ένα διεθνές κονσέρτο με τη συμμετοχή του Ουκρανού Πιανίστα SashaGrynyuk, του Ρώσου πιανίστα PetrLimonov και της Ελληνίδας Βιολίστριας Κατερίνας Χατζηνικολάου.
Ο συμβολισμός της εκδήλωσης είναι προφανής. Η παραγωγή είναι του Φεστιβάλ Πεντελικού.
Η εκδήλωση θα γίνει στο Μέγαρο Δούκισσας Πλακεντίας στις 8:30 μ.μ.
Οι Καλλιτέχνες
SashaGrynyuk
Ουκρανός Πιανίστας
Γεννημένος στο Κίεβο της Ουκρανίας, ο SashaGrynyuk σπούδασε στην Εθνική Μουσική Ακαδημία της Ουκρανίας και αργότερα στη Σχολή Μουσικής και Δράματος Guildhall στο Λονδίνο.
O Sashaπεριγράφηκε από τον θρυλικό CharlesRosenν ως «ένας εντυπωσιακός καλλιτέχνης με αξιοσημείωτη, αδιάκοπη μουσικότητα που κινείται πάντα με τις πιο φυσικές, ηλεκτρισμένες και ικανοποιητικές ερμηνείες».
Νικητής σε πάνω από δέκα διεθνείς διαγωνισμούς, βραβεία και διακρίσεις, ο Sasha επιλέχθηκε ως «RisingStar» για το BBC MusicMagazine και το International PianoMagazine. Οι επιτυχίες του περιλαμβάνουν επίσης τα πρώτα βραβεία στον Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου Grieg και στον Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου BNDES, επιπροσθέτως από το ότι κέρδισε το πιο διάσημο βραβείο της GuildhallSchool of Music – το Χρυσό Μετάλλιο – που έχουν κατακτήσει στο παρελθόν καλλιτέχνες όπως η JacquelineDuPré και ο BrynTerfel.
Ο Sasha έχει εμφανιστεί σε όλο τον κόσμο σε πολλούς σημαντικούς χώρους, όπως WigmoreHall, BarbicanHall, Royal FestivalHall, QueenElizabethHall (Λονδίνο), BridgewaterHall (Μάντσεστερ), WienerKonzerthaus, WeilRecitalHall (CarnegieHall, Νέα Υόρκη), Teatro Real (Ρίο ντε Τζανέιρο) και SalleCortot (Παρίσι). Έχει εμφανιστεί με ορχήστρες όπως η Βασιλική Φιλαρμονική, η Φιλαρμονική του Bergen, η Ορχήστρα SinfonicaBrasiliera και η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της Ουκρανίας.
Η ηχογράφηση της μουσικής του από τους GlennGould και FriedrichGulda για PianoClassics επιλέχθηκε ως δίσκος του μήνα για το γερμανικό περιοδικό PianoNews και μπήκε στη βραχεία λίστα για το Βραβείο Κλασικού Ραδιοφώνου της Νέας Υόρκης.
Μεταξύ των συνεχιζόμενων έργων του Σάσα είναι οι παραστάσεις της πρωτότυπης μουσικής για πιάνο του Σοστακόβιτς για τη βωβή ταινία του 1929 The NewBabylon, την οποία ερμήνευσε από στην πρεμιέρα στο LSO St.
«Ο SashaGrynyuk κατέπληξε όλους τους παρευρισκόμενους και δέχτηκε ένα από τα πιο μακροχρόνια, ειλικρινή και ενθουσιώδη χειροκροτήματα αυτών των ημερών» — Κριτική ElPaís για το RosendalFestival.
«Ο SashaGrynyuk ήταν σε εκπληκτική φόρμα καθ’ όλη τη διάρκεια, φέρνοντας τονική ποικιλία μαζί με συμφωνική ενότητα που αποδόθηκε με αίσθηση και αξιοσημείωτη ακρίβεια. Αν οι Ρώσοι μουσικοί του 1929 δεν μπορούσαν να συμβαδίσουν με τους έξαλλους ρυθμούς του Σοστακόβιτς, αυτό δεν ήταν ποτέ πρόβλημα για τον Γκρίνιουκ» — ClassicSource.
O Sasha προσκλήθηκε πρόσφατα να συνεργαστεί με την AlinaCojocaru, κύρια χορεύτρια του Εθνικού Μπαλέτου της Αγγλίας και πρώην διευθύντρια του Βασιλικού Μπαλέτου, σε μια σειρά παραστάσεων νέων και κλασικών έργων στο Sadler’sWells του Λονδίνου, συμπεριλαμβανομένων των Marguerite and Armand του SirFrederickAshton. βρίσκεται στην εμβληματική Σονάτα του Liszt σε Β-Eλάσσονα.
O Sasha είναι καλλιτέχνης του KeyboardTrust και αυτή τη στιγμή επωφελείται από την καλλιτεχνική καθοδήγηση της ιδρυτή της NorettaConci-Leech.
PetrLimonov
Ρώσος Πιανίστας
Μαθητής των MariaJoãoPires και DmitriAlexeev, ο βραβευμένος Ρώσος,με βρετανική υπηκοότητα, πιανίστας και μαέστρος PetrLimonov πραγματοποιεί εμφανίσεις σε όλη την Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο, έχοντας συνεργαστεί, μεταξύ άλλων, με τους MariaJoãoPires, NicolaBenedetti, LauravanderHeijden, JenniferPike, LeonardElschenbroich. , NatalieClein και VanKujikQuartet. Έχει ηχογραφήσει για τις εταιρείες Decca, OnyxClassics, Chandos και ChampsHill.
Το άλμπουμ «1948», που ηχογράφησε με τη LauravanderHeijden, έλαβε το βραβείο «EdisonKlassiek» το 2018 και το βραβείο «Newcomer of the Year» του BBC το 2019.
Οι αξιοσημείωτες εμφανίσεις του Petr περιλαμβάνουν το Φεστιβάλ LaRoqued’Antheron (που μεταδίδεται από το ραδιόφωνο FranceMusique), το WigmoreHall, το CadoganHall, το KingsPlace, το St Martin-in-the-Fields, το Southbank Centre, το GreatHall of MoscowConservatory, ένα ρεσιτάλ στο The Duke’sHall για τον HRH PrinceCharles, το iTunesFestival, τηλεοπτικές εμφανίσεις για το BBC Proms Extra, το PodiumWit-teman και εκπομπές για το BBC Radio 3 και το τηλεοπτικό κανάλι “Culture” (Ρωσία). Το 2017, η διασκευή του στο AuldLangSyne (από το άλμπουμ του NicolaBenedetti “Homecoming”, Decca, 2014) εκτελέστηκε στο AlbertHall στο BBC Proms. Το ρεπερτόριό του εκτείνεται από τον OrlandoGibbons μέχρι τον ArvoPärt.
Γεννημένος στη Μόσχα, ο Petr άρχισε να παίζει πιάνο σε ηλικία 5 ετών. Ένα χρόνο αργότερα μπήκε στο διάσημο CentralMusicSchool της Μόσχας, όπου σπούδασε υπό την καθοδήγηση των Sia-vushGadjiev, ValeryPiasetsky και, αργότερα, AndreiPisarev. Αφού κέρδισε το Πρώτο Βραβείο στον Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου NikolaiRubinstein στο Παρίσι, άρχισε να δίνει συναυλίες σε όλη την Ευρώπη και τη Ρωσία, με την υποστήριξη του Διεθνούς Ιδρύματος VladimirSpivakov. Συνέχισε τις σπουδές του με τους HamishMilne και AlexanderSatz στη Βασιλική Ακαδημία Μουσικής (Λονδίνο) με πλήρη υποτροφία, ενώ ακολούθησε ένα χρόνο στην EcoleNormale de Musique de ParisAlfredCortot, όπου δάσκαλοί του ήταν οι RamziYassa και WolframSchmitt. – Λεονάρντι.
Το 2010 ο Petr επέστρεψε στο Λονδίνο για να ξεκινήσει τις μεταπτυχιακές του σπουδές στο Royal College of Music με τον DmitriAlexeev με πλήρη υποτροφία, αποκτώντας το μεταπτυχιακό του το 2012. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του ο Petr έλαβε μέρος σε masterclasses που έδωσε ο FerencRados, ο AlfredBrendel, StephenHough, VitalyMargulis και StephenKovacevich. ενώ στο RCM σπούδασε επίσης διεύθυνση ορχήστρας με τον PeterStark. Τον Νοέμβριο του 2013 ο Petr έκανε το ντεμπούτο του ως διεύθυνση διεύθυνσης στο CadoganHall με τη Διεθνή Ορχήστρα Δωματίου του Λονδίνου, σκηνοθετώντας έργα των Glazunov και Rachmaninov.
«Ένας εξαιρετικά πολύπλευρος, εκπληκτικός μουσικός, που έχει μια ατελείωτη σειρά ικανοτήτων». – ClassicalMusicMagazine
«…Ο PetrLimonov, με φαινομενική αποστασιοποίηση, έπαιξε τα πιο απαιτητικά κομμάτια με απίστευτη ευκολία, απλότητα και τέλεια ειλικρίνεια.». – LaNouvelleRépublique
«Ο PeterLimonov είναι ένας από τους καλύτερους πιανίστες και μουσικούς που είχα την τιμή να παίξω και να ακούσω μαζί τους. Η βαθιά του ευαισθησία είναι εξαιρετικά σπάνια, η μουσική του ευφυΐα υψηλού βαθμού και η πιανιστική του δύναμη τρομερή. Ο Petr είναι μια από τις πιο φωτισμένες μουσικές ψυχές που έχω συναντήσει». – NicolaBenedetti
«Η μαεστρία του είναι συναρπαστική». – RubricNews
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ
Βιολίστρια
Η Βιολίστρια Κατερίνα Χατζηνικολάου έχει επαινεθεί ως η μουσικός με τη»σπινθηροβόλο ζωντάνια και δεξιοτεχνία« από την Γερμανική εφημερίδα Rheinische Post. Στις συναυλίες της μαγεύει το κοινό με τις αυθόρμητες ερμηνείες και την συναρπαστική ακτινοβολία της. Η ποικιλία του ήχου της αποδεικνύει μια εντατική απασχόληση με στιλ διάφορων εποχών από το μπαρόκ ως τη σύγχρονη κλασική μουσική. Η Γερμανική εφημερίδα του LeverkusenerStadtanzeiger την επαινεί με τα εξής λόγια: “Με έναν απολύτως αυτονόητο τρόπο, όπως φαίνεται, η Κατερίνα αφοσιώνεται με τον ίδιο βαθμό φανταστικά και στη παλαιά κλασική όπως και στη σύγχρονη κλασική μουσική.“
Η Κατερίνα Χατζηνικολάου έχει κερδίσει πολλούς διαγωνισμούς σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Το 1998 κέρδισε το πρώτο βραβείο στον γερμανικό διαγωνισμό „Jugendmusiziert“ σε ηλικία επτά ετών. Το 2007 έλαβε στον ίδιο διαγωνισμό το πρώτο βραβείο σε ομοσπονδιακό επίπεδο. Έλαβε πρώτα βραβεία στον διεθνή διαγωνισμό GoldenClassicalMusic Awards (2020) και στον πρώτο διεθνή διαγωνισμό βιολιού Thöne, καθώς και το βραβείο καλύτερης ερμηνείας για ανατεθέν κομμάτι (2015). To 2016 κέρδισε τον διεθνή διαγωνισμό AloisKottmann στη Φρανκφούρτη. Εξ άλλου κέρδισε το πρώτο βραβείο του διεθνή διαγωνισμού eMuse ο οποίος την κάλεσε να παίξει μια συναυλία στο Μουσείο Ακρόπολης (2017). Επίσεις τον ίδιο χρόνο κέρδισε το δεύτερο βραβείο του Πανελλήνιου Διαγωνισμού “Νέος Σολίστ” Θεσσαλονίκης. Μαζί με τη πιανίστρια της, SchaghajeghNosrati, αποτελούν το ντουέτο Ευτέρπη, το οποίο τον Μάρτιο του 2013 έφθασε στον τελικό του Γερμανικού Μουσικού Διαγωνισμού.Το 2016 έλαβε μέρος στον τελικό του διαγωνισμού TonundErklärung στο Βερολίνο όπου έπαιξε με την Συμφωνική Ορχήστρα Βερολίνου (DeutschesSymphonieorchesterBerlin) ερμηνεύοντας το 4ο κοντσέρτο του W.A. Mozart για βιολί και ορχήστρα.
Ως σολίστ, έδωσε συναυλίες, μεταξύ άλλων, σε φημισμένες αίθουσες όπως τη Φιλαρμονική Κολωνίας, την CarnegieHall στη Νέα Υόρκη, την Αίθουσα του Ραδιοφώνου του Βερολίνου (rbbSendesaal), τη TonhalleΝτίσσελντορφ, το Beethoven-Haus στη Βόννη, τη Laeiszhalle στο Αμβούργο, τη Liederhalle στη Στουτγάρδη και το Βασιλικό Θέατρο Θεσσαλονίκης με τη Φιλαρμονική της Νότιας Βεστφαλίας, με τη Συμφωνική Oρχήστρα Βερολίνου, τη Ορχήστρα Δωματίου NeuesRheinischesKammerorchester της Κολωνίας, τη PhilharmoniaHungarica, τη Φιλαρμονική Ορχήστρα Μπρεμερχάφεν και τη Νέα Φιλαρμονία Βεστφαλίας.
Από το 2021 είναι εξάρχοντας της ορχήστρας DuisburgerPhilharmoniker. Από το 2017 μέχρι το 2019 ήταν εξάρχοντας στην ορχήστρα BergischeSymphoniker και από το 2013-2014 ήταν μέλος στα πρώτα βιολιά της ορχήστρας GürzenichOrchester. Από το 2010-2013 ήταν εξάρχοντας του συγκροτήματος νέων StudioMusikfabrik με το οποίο έπαιξε μια τουρνέ στη Σιγκαπούρη, Μαλαισία και το Μπανγκόκ. Στο Φεστιβάλ AchtBrücken και την Ruhrtriennale 2010 συμμετείχε σε πολλές άλλες παγκόσμια πρώτες παρουσιάσεις με σολιστικά μέρη.
Υποτροφίες και χρηματικά έπαθλα έλαβε την περίοδο 2010-2011 από την E.ON και τη Γερμανική Ακαδημαϊκή Υπηρεσία Προγραμμάτων Ανταλλαγής (DAAD). Από το 2012-2016 έλαβε υποτροφία από τον σύλλογο Live MusicNow, ο οποίος ιδρύθηκε από τον YehudiMenuhin, και από το 2014- 2017 την υποστήριζε χρηματικά η υποτροφία του ανδρόγυνου Horst και GretlWill.
Η Κατερίνα Χατζηνικολάου έκανε τα πρώτα της μαθήματα στο βιολί σε ηλικία τεσσάρων ετών, στην Ελλάδα, στο κρατικά αναγνωρισμένο ωδείο Ορφέας (Αξιούπολη, νομός Κιλκίς). Το 1997, συνέχισε τη μουσική της εκπαίδευση, κάνοντας ιδιαίτερα μαθήματα με την Αμερικανίδα σολίστ MoniqueMead και από το 2001 με τον καθηγητή AlexanderKramarov. Σε ηλικία δώδεκα ετών έγινε νεαρή φοιτήτρια της Ανώτατης Σχολής RobertSchumann στο Ντίσελντορφ. Από το 2012 συνέχισε τις προπτυχιακές και μεταπτυχιακές της σπουδές στην Ανώτατη Σχολή Μουσικής και Χορού της Κολωνίας, στο Τμήμα της κας Αριάδνης Δασκαλάκη. 2019 τελείωσε και τις μεταπτυχιακές σπουδές της στη μουσικολογία με κέντρο βάρους στη καλλιτεχνική εξέλιξη και έρευνα. Ένα από τα ερευνητικά πρότζεκτ της επιλέχθηκε από το Κολέγιο Μουσικής και Τέχνης του Montepulciano και βραβεύθηκε τον τίτλο »Students in Residence«.
Διεύρυνε τη μουσική της παιδεία, μεταξύ άλλων, στο πλαίσιο διεθνών σεμιναρίων όπως τη KronbergAcademy και τα DarmstädterFerienkurse για σύγχρονη κλασική μουσική με τους Λεωνίδα Καβάκο, PavelVernikov, MauricioFuks, Mihaela Martin, MiriamFried, IdaKavafian και BarnabasKelemen, ChristophPoppen, Pierre-LaurentAimard, EvgueniSinaiski και AnthonySpiri. Στον κλάδο της Ιστορικής Πρακτικής Εκτέλεσης εντατικά μαθήματα με τον καθηγητή ανώτατης σχολής RichardGwilt και τον διεθνώς φημισμένο βιολιστή SigiswaldKuijken.
Η Κατερίνα έπαιζε ένα βιολί του GiovanniPaoloMaggini, του 1629, το οποίο της δόθηκε προσωρινά από το 2014-2018, κατόπιν επιτυχούς εξέτασης, από την Ανώτατη Μουσική Σχολή της Κολωνίας.
Από το Γραφείο Τύπου του Δήμου Πεντέλης
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Μελίσσια, 5 Σεπτεμβρίου 2022