Κύκλος συζητήσεων «Freequencies – Ελεύθερες Συχνότητες» Σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Την Πέμπτη 27 Απριλίου, στις 20:30 η Αλυσίδα Πολιτισμού IANOS, σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, και με αφορμή το μνημειώδες ποίημα του Διονύσιου Σολωμού «Ύμνος εις την Ελευθερίαν» που γράφτηκε πριν από 200 χρόνια, διοργανώνουν τον κύκλο συζητήσεων «Freequencies – Ελεύθερες Συχνότητες» με τίτλο της πρώτης εκδήλωσης «Φιλελεύθερα Τραγούδια».
Θα συνομιλήσουν οι:
Κατερίνα Τικτοπούλου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Νεοελληνικής Φιλολογίας στο Τμήμα Φιλολογίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Γιάννης Παπαθεοδώρου, Αναπληρωτής Καθηγητής Νεοελληνικής Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Πατρών
Μιχαήλ Μαρμαρινός, Σκηνοθέτης – Καλλιτεχνικός Διευθυντής 2023 ΕΛΕΥΣΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
Νίκος Ξυδάκης, Συνθέτης
Χρήστος Μποκόρος, Ζωγράφος
Παντελής Μπουκάλας, Συγγραφέας – Δημοσιογράφος
Την εκδήλωση συντονίζει ο Διονύσης Καψάλης.
Οι δυο συζητήσεις θα περιστραφούν γύρω από τα θέματα που ανοίγει ο «Ύμνος», πρωτίστως όσα σχετίζονται με την ιδέα και την έννοια της ελευθερίας. Ο κύκλος αυτός συμπληρώνει το καλλιτεχνικό εγχείρημα του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου Freequencies / Ελεύθερες Συχνότητες της φετινής πλατφόρμας Open Plan, που αποτελείται από τέσσερα αυτόνομα ψηφιακά έργα, αναθέσεις της Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης του Φεστιβάλ σε νέους καλλιτέχνες.
Οι εκδηλώσεις του κύκλου θα πραγματοποιηθούν τις Πέμπτες 27 Απριλίου και 4 Μαΐου στον ΙΑΝΟ της Αθήνας, Σταδίου 24 και θα προβάλλονται ζωντανά στο κανάλι Youtube και στη σελίδα Facebook του ΙΑΝΟΥ.
Link εκδήλωσης: https://bit.ly/3LuPSO3
Λίγα λόγια για το περιεχόμενο της εκδήλωσης
Ο «Ύμνος εις την Ελευθερίαν» αποτελεί ιδανική περίπτωση προκειμένου να μελετήσουμε την εμπλοκή ενός λογοτεχνικού κειμένου στο ιστορικό γίγνεσθαι καθώς και τη ζωή των ιδεών (όπως η ελευθερία) που δοκιμάζονται μέσα στη δίνη της ιστορίας. Δεν είναι απλώς ένα λογοτέχνημα που μετέχει δευτερογενώς στην ιστορική δράση, αλλά ένα λογοτέχνημα που καθαυτό αποτελεί ιστορική δράση, που παρεμβαίνει και δρα μέσα στην ιστορία πρωτογενώς και παράγει ιστορικά αποτελέσματα. Δυο χρόνια μετά τους εορτασμούς για τα διακόσια χρόνια της Επανάστασης, όπου βεβαίως σχολιάστηκε (μολονότι όχι εις βάθος) και ο «Ύμνος», προέχει να μετατοπίσουμε λίγο το βάρος της προσοχής μας από τον «Ύμνο» ως το ποίημα για την Ελευθερία των Ελλήνων (το ποίημα της Ελληνικής Επανάστασης, που αναμφίβολα υπήρξε) στον «Ύμνο» ως το ποίημα για την Ελευθερία όλων, δηλαδή όχι μόνο ημών αλλά και των άλλων: την ελευθερία ως καθολική αξία.