«Γέφυρα Βαρυμπόμπης» Προς κατεδάφιση λόγω στατικότητας

 «Γέφυρα Βαρυμπόμπης» Προς κατεδάφιση λόγω στατικότητας

  «Γέφυρα Βαρυμπόμπης» Προς κατεδάφιση λόγω στατικότητας

Προβλήματα στατικότητας παρουσιάζει η γέφυρα της  Βαρυμπόμπης όπου οδηγεί το Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προς την κατεδάφισης της.

Παράλληλα ανοιχτό μέχρι σήμερα θέμα της τοποθέτησης πλευρικών διοδίων σε Βαρυμπόμπη και Άγιο Στέφανο, θα αναζητήσει μέσα στο επόμενο διάστημα η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

 «Γέφυρα Βαρυμπόμπης» Προς κατεδάφιση λόγω στατικότητας

Το αρχικό σχέδιο, το οποίο μέχρι τώρα δεν έχει εφαρμοστεί, προβλέπει ότι η γέφυρα θα κατεδαφιστεί και ο κόμβος Βαρυμπόμπης θα μετατραπεί σε κυκλικό δακτύλιο, πάνω από την εθνική οδό, ενώ εκατέρωθεν του κόμβου θα κατασκευαστούν δύο μικρότεροι δακτύλιοι για να διευκολύνουν τη σύνδεση με το τοπικό οδικό δίκτυο. Τα πλευρικά διόδια θα τοποθετηθούν στους κλάδους εξόδου από Αθήνα και εισόδου προς Αθήνα. Η υπόθεση των διοδίων συζητείται από το 2007, όταν θεσμοθετήθηκε η τοποθέτηση πλευρικών διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου (ως τμήμα της σύμβασης παραχώρησης του τμήματος Μεταμόρφωση – Σκάρφεια) της Νέας Οδού.

Η διαδικασία αδειοδότησης των συγκεκριμένων διοδίων ξεκίνησε το 2014 και τότε το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής είχε γνωμοδοτήσει αρνητικά ενώ διαδοχικοί υπουργοί Περιβάλλοντος αρνήθηκαν να υπογράψουν το έργο.  Το έργο ωστόσο δεν ακυρώθηκε, ενώ η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων εστάλη από το υπουργείο Υποδομών και εγκρίθηκε στις αρχές του 2018. Να σημειωθεί ότι από την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης το 2015, η πολιτεία ανέλαβε να καλύπτει τα απολεσθέντα έσοδα της Νέας Οδού από τα πλευρικά διόδια Βαρυμπόμπης, Αγίου Στεφάνου και Χαλκίδας, τα οποία ανέρχονται στα 25 εκατ. ευρώ κατ’ έτος.

Μάλιστα, πριν από μερικές ημέρες υπεγράφη από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η απόφαση για καταβολή των απολεσθέντων διοδίων στη Νέα Οδό για το έτος 2023. Η συμφωνία για την έναρξη των εργασιών στη γέφυρα Βαρυμπόμπης προβλεπόταν εντός του 2022 και η έναρξη λειτουργίας των διοδίων την 1η Ιανουαρίου του 2025. Ωστόσο, όπως είχε δηλώσει ο πρώην Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής, η κυβέρνηση έδωσε τριετή αναστολή στην υλοποίηση των πλευρικών σταθμών διοδίων των κόμβων Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου, καθώς και του Μετωπικού Σταθμού Διοδίων Σχηματαρίου.

«Αναστολή των διοδίων, μέχρι να γίνει ο διαγωνισμός των αναλογικών διοδίων. Δεν θα μπουν πλευρικά διόδια», είχε αναφέρει ο κ. Καραμανλής, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε επαναδιαπραγματευθεί τη σύμβαση παραχώρησης και είχε υπογράψει το 2018 περιβαλλοντικούς όρους με πλευρικά διόδια και είχε δώσει εν συνεχεία επίσης αναστολή, αλλά χωρίς να λύσει ποτέ το θέμα οριστικά, αφού δεν προχώρησε στα ηλεκτρονικά/αναλογικά διόδια.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η νέα ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών αναμένεται να έχει συνάντηση με τους νέους δημάρχους προκειμένου να βρεθεί λύση στο φλέγον αυτό θέμα.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα edisorama.gr , συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο