Το μήνυμα του δημάρχου Χαλανδρίου Σίμου Ρούσσου για τη νέα σχολική χρονιά
Μια καινούρια σχολική χρονιά ξεκινά, με την ίδια πάντα προσδοκία για όλους. Για τα «πρωτάκια» που μπαίνουν δειλά – δειλά στη σχολική αυλή, για τα μεγαλύτερα παιδιά που ξέρουν καλά τα κατατόπια, για τους τελειόφοιτους που ετοιμάζονται να αποχαιρετήσουν το σχολείο για να κυνηγήσουν τα όνειρά τους, αλλά και για τους δασκάλους, που είναι έτοιμοι να συντρέξουν και να μάθουν μαζί με τους τους μαθητές τους. Είναι η προσδοκία που γεννά η ελπίδα ότι τα παιδιά μπορούν να ονειρευτούν και να φτιάξουν έναν κόσμο καλύτερο για όλους.
Να χτίσουν σχέσεις και φιλίες, να μάθουν να διαχειρίζονται τη νίκη και την ήττα, τη χαρά και το θυμό τους, να αναπτύσσονται και να ανθίζουν. Γιατί πέρα από τα προγράμματα, τα βιβλίΑκόμα και σε αυτό το σχολείο, όπως έχει διαμορφωθεί, ακόμα και σε αυτό το εκπαιδευτικό σύστημα, τα παιδιά έχουν την ικανότητα να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες και το μεράκι των δασκάλων τους, όχι για να γεμίσουν το μυαλό τους με στείρα γνώση, αλλά για να ερευνήσουν τον κόσμο με περιέργεια και φαντασία. Για να κατακτήσουν τη γνώση και την ελευθερία που αυτή συνεπάγεται. Για να ανοίξουν το μυαλό και την καρδιά τους.α και τους τοίχους, τα σχολεία είναι οι άνθρωποί τους.
Σε όλη αυτή την πορεία, συνοδοιπόροι θα είναι οι δάσκαλοι και οι γονείς σας.Ο Δήμος θα στέκεται στο πλευρό σας καιθα στηρίζει την προσπάθειά σας, εξασφαλίζοντας έναασφαλές, φιλικόκαι όμορφο σχολικό περιβάλλον.
Τα σχολεία ήταν πάντα προτεραιότητα για τη σημερινή διοίκηση του Δήμου. Από το 2014, ο Δήμος έχει σταθεί έμπρακταδίπλα στη σχολική κοινότητα, στα εύκολα και στα δύσκολα, στο μέτρο πάντα των αρμοδιοτήτων του. Ήδη μέσα σε λίγα χρόνια, από το 2020, έχουν δαπανηθεί περισσότερα από τεσσεράμισι εκατομμύρια ευρώ για την ανακαινιστούν, να βαφτούν, να ζωγραφιστούν και να ομορφύνουντα σχολικά συγκροτήματα της πόλης.
Η προσπάθεια αυτή έχει επεκταθεί από το 2022 και σε έργα ενεργειακής αναβάθμισης (φώτα, κουφώματα, μονώσεις στις ταράτσες). Ήδη οι μαθητές σε 9 σχολεία απολαμβάνουν συνθήκες θερμικής άνεσης, ενώ άλλα 21 σχολεία εντάχθηκαν, με τη νέα χρονιά σε δύο προγράμματα, που περιλαμβάνουν ακόμα και εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάνελ, για να καταστούν ενεργειακά αυτόνομα.
Και μέσα στο Καλοκαίρι, όμως, έγιναν μια σειρά από παρεμβάσεις στις σχολικές υποδομές. Εργασίες αναβάθμισης αύλειων χώρων, ανακατασκευή χώρων υγιεινής, ανακατασκευή γηπέδων μπάσκετ και βόλεϊ, ανακατασκευή δαπέδων, ελαιοχρωματισμοί εσωτερικών και εξωτερικών χώρων έως και τεχνικές εργασίες για την αποκατάσταση των ομβρίων. Στόχος αυτής της διοίκησης, το σχολείο να είναι ένας χώρος φιλικός προς τα παιδιά και τους δασκάλους τους, φιλικός προς το περιβάλλον, ένας χώρος όμορφος να τον ζεις και να δημιουργείς μέσα σε αυτόν.
Η προσπάθεια αυτή θα συνεχιστεί, παρότι η φετινή χρονιά αναμένεται δύσκολη, λόγω της κατάργησης των σχολικών επιτροπών, οι οποίες όλα αυτά τα χρόνια λειτούργησαν ως ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο, δημοκρατικής διοίκησης, που επέτρεπαν συγχρόνως τον έλεγχο των δαπανών αλλά και το δίκαιο καταμερισμό τους, βάσει των συγκεκριμένων αναγκών των σχολείων.
Η σημερινή διοίκηση στήριξε, τα προηγούμενα χρόνια, τις σχολικές επιτροπές, εξασφαλίζοντας προϋπολογισμούς που έφτασαν και ξεπέρασαν τις 500.000 ευρώ, σε ετήσια βάση, και έτσι κατέστη εφικτή η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων.
Ως εκ τούτου, η σημερινή διοίκηση είναι κάθετα αντίθετη στη λογική αναζήτησης χορηγών από τους διευθυντές των σχολείων. Είναι κάθετα αντίθετη στη μετατροπή των διευθυντών από εκπαιδευτικούς σεμάνατζερ. Είναι κάθετα αντίθετη στην προσπάθεια απαξίωσης του δημόσιου σχολείου, όπως προκύπτει τις τελευταίες μέρες και από την επιχειρούμενη συγχώνευση των σχολικών τμημάτων.
Ίσως οι δυσκολίες που θα ανακύψουν στην πράξη, οι αγώνες των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονιών να πείσουν τα αρμόδια υπουργεία να αναθεωρήσουν το σχεδιασμό τους. Ο Δήμος θα είναι εδώ να επισημαίνει τα προβλήματα και όπου μπορεί να συνδράμει τη σχολική κοινότητα.
Με αυτές τις σκέψεις, δυστυχώς όχι όλες ευχάριστες, λόγω των εξελίξεων, ευχόμαστε μια καλή και δημιουργική χρονιά για τα παιδιά, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς τους.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ