Δημοτική παράταξη Μπορούμε καλύτερα – Άρθρο του Ηλία Τσουχνικά με τίτλο «Όχι άλλες καθυστερήσεις – Άμεση λύση του κυκλοφοριακού»
Οι απίστευτες καθυστερήσεις σε όλα τα έργα που συνδέονται με την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος της Πεντέλης αλλά και η ίδια η κυκλοφοριακή μελέτη, που εδώ και τρία χρόνια βρίσκετε ακόμα στον μελετητή, έχουν ως αποτέλεσμα το πρόβλημα να επιδεινώνεται διαρκώς και η όποια βελτίωσή να απομακρύνεται.
Με δεδομένη την αναποτελεσματικότητα όλων των μέχρι σήμερα αποσπασματικών παρεμβάσεων, η ανάγκη για την εκπόνηση μιας γενικής κυκλοφοριακής μελέτης είναι πιο αναγκαία από ποτέ.
Η νέα κυκλοφοριακή μελέτη όπως ακούγετε, σε λίγο θα είναι έτοιμη από τον μελετητή για να παραδοθεί στις υπηρεσίες και στην δημοτική αρχή για τις παρατήρησης που θα πρέπει να υποβληθούν. Θα ξανά γυρίσει στον μελετητή που θα την διορθώσει και θα την ξανά φέρει στον Δήμο όπου θα πάρει τον δρόμο των επιτροπών και του Δημοτικού Συμβουλίου και αργότερα στην Αποκεντρωμένη.
Όπως όλοι καταλαβαίνουμε η διοίκηση εσκεμμένα καθυστέρησε τρία ολόκληρα χρόνια την μελέτη για να έχει την δικαιολογία πως «εμείς προσπαθήσαμε να λύσουμε το θέμα αλλά ο χρόνος δεν μας το επέτρεψε, αφού τελείωσε η θητεία μας». Στην πραγματικότητα φοβόσασταν να δώσε λύση στο μεγάλο πρόβλημα της πόλης, αφού η κυκλοφοριακή μελέτη κατά την δική σας λογική αποτελεί την «καυτή πατάτα στα χέρια της διοίκησης σας ».
Αυτή η συμπεριφορά σας δηλώνει ατολμία, έλλειψη πολιτικής βούλησης και στα μάτια μας φαίνεστε κατώτερη των περιστάσεων. Ευτυχώς ο χρόνος σας ως διοίκηση τελειώνει.
Πάντως η νέα κυκλοφοριακή μελέτη, όπως και να έχει, θα πρέπει να λάβει υπόψη της όλα τα νέα δεδομένα στις μετακινήσεις των πολιτών και να υιοθετήσει λύσεις με άμεσο αντίκτυπο καθώς το πρόβλημα έχει φτάσει στο απροχώρητο.
Υπάρχει ανάγκη για μικρότερες πραγματικά άμεσες παρεμβάσεις, που υπάρχουν στο ΣΒΑΚ και δεν είναι τόσο δύσκολο να γίνουν. Οφείλουν όμως να γίνουν καθ’ υπόδειξη των αρμοδίων. Αρκεί αυτές να αποτελούν μέρος ενός συνολικού σχεδίου της κυκλοφοριακής μελέτης, διότι οι παρεμβάσεις βελτίωσης του κυκλοφοριακού είναι αλληλένδετες η μία με την άλλη. Λειτουργούν ως ντόμινο.
Ότι και αν γίνετε σε αυτή την πόλη δεν είναι ενταγμένο σε έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό, για παράδειγμα το κυκλοφοριακό είναι στενά συνδεμένο και με τις πολεοδομικές παρεμβάσεις, το ρυμοτομικό, το χωροταξικό, τις αναπλάσεις, τις διαμορφώσεις πλατειών, κοινόχρηστων χώρων, πεζοδρομίων κτλ. που σημειωτέων το βελτιωτικό τους αποτύπωμα όλα τα χρόνια είναι ανύπαρκτο.
Η πόλη χρειάζεται πεζοδρομήσεις, τοπικές αναπλάσεις, ποδηλατοδρόμους, ράμπες των ατόμων με αναπηρία , μονοδρομήσεις, πάρκινγκ στο εμπορικό κέντρο της πόλης, ειδικούς χώρους φορτοεκφορτώσεων για τα μαγαζιά, έξυπνους τρόπους για να εμποδιστεί η διαμπερής κυκλοφορία των οχημάτων, δρόμους ήπιας κυκλοφορίας στο κέντρο που θα βελτιώσουν ίσως την εικόνα από τα παρανόμως σταθμευμένα οχήματα που δημιουργούν τεράστια προβλήματα.
Υπερτοπική και διαμπερής κυκλοφορία
Ο όγκος των οχημάτων που διέρχονται στους κεντρικούς οδικούς άξονες της πόλης μας τα τελευταία χρόνια έχουν τον χαραχτήρα της διαμπερούς κυκλοφορίας μέσα από το κέντρο της πόλης κυρίως στην ΔΚ Μελισσίων, με μεγάλους κυκλοφοριακούς φόρτους που αυτοί δεν εξυπηρετούν την πόλη , απλά δημιουργούν τεράστια προβλήματα. Κατακερματίζουν τον αστικό ιστό, δυσχεραίνοντας τη σύνδεση επιμέρους περιοχών του Δήμου για τους πεζούς, τους ποδηλάτες, τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, αλλά και τους μετακινούμενους δημότες με όχημα.
Παράνομη στάθμευση
Η υπερσυγκέντρωση δραστηριοτήτων στις πλατειές των τριών ΔΚ αλλά και στο ιστορικό εμπορικό τρίγωνο της ΔΚ Μελισσίων δημιουργεί αυξημένη ζήτηση για στάθμευση, η οποία λόγω της έλλειψης παρκινγκ αλλά και μη επαρκή αριθμό θέσεων οδηγεί σε παράνομη στάθμευση (κατάληψη πεζοδρομίων, διπλοπαρκάρισμα, στάθμευση στις διασταυρώσεις οδών, κ.ο.κ.)
Η προβληματική κατάσταση των υποδομών πεζής μετακίνησης (πεζοδρόμια μικρά και ανύπαρκτα με εμπόδια ή κατεστημένα) , έχει ως συνέπια την αποθάρρυνση της πεζής μετακίνησης, την αύξηση του αριθμού των ατυχημάτων και τη μειωμένη οδική ασφάλεια, και φυσικά την υποβάθμιση της ζωής των πολιτών.
Η κυκλοφοριακή μελέτη της πόλης πρέπει να γίνει και να εφαρμοστεί άμεσα. Επίσης θα πρέπει να επικαιροποιείται ανά πενταετία, όπως γίνεται σε όλα τα αστικά κέντρα του κόσμου.
Όπως έχουμε τονίσει η δημοτική μας παράταξη έχει ως σκοπό να δημιουργήσει μια πλατειά κοινωνική συμμαχία, μακριά από μικροπολιτικά συμφέροντα και διαχωριστικές γραμμές.
Στο Δημοτικό Συμβούλιο, αν η πόλη μας τιμήσει με την ψήφο της, όλες οι Δημοτικές παρατάξεις θα σφυρηλατήσουμε την λύση του Κυκλοφοριακού Προβλήματος της πόλης μας, αφού πρώτα το θέμα έρθει σε διαβούλευση με τους πολίτες κάθε περιοχής και κάθε γειτονιάς .
Χρειαζόμαστε έναν Δήμο που να ενισχύεται η συμμετοχή στα κοινά, να εντοπίζονται οι κοινές συνισταμένες στα σημαντικά ζητήματα, να διαχέεται ο προβληματισμός για το κοινό συμφέρον και το κοινωνικό όφελος και να ισχυροποιείται ο πολίτης. Οι ομάδες φέρνουν τα καλά αποτελέσματα και όχι οι κλειστές παρέες. Τις ομάδες τις δημιουργούν άνθρωποι με περιεχόμενο και όχι μόνο λέξεις.