Αλλάζουν όλα στις εγκρίσεις δανείων για αυτοκίνητο
Πρόσφατα η κυβέρνηση αποφάσισε να μηδενίσει τις προμήθειες των τραπεζών σε πολλές από τις καθημερινές συναλλαγές με τους πελάτες τους . Αυτό έχει ως αποτέλεσμα δημιουργεί μία οικονομική ζημιά στις συστημικές τράπεζες, η οποία αναμένεται να αλλάξει γενικότερα την στρατηγική τους κυρίως στις εγκρίσεις δανείων για αγορά αυτοκινήτου.
Στην ελληνική αγορά, η χρηματοδότηση μπορεί να γίνει μέσω των παραδοσιακών συστημικών τραπεζών ή των εξειδικευμένων τραπεζών που σχετίζονται με αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η VW Bank, η Toyota Financial Services, η Stellantis Financial Services, αλλά η Santander η οποία στη χώρα μας δραστηριοποιείτε -προς το παρόν- μόνο στο αυτοκίνητο. Το ποσοστό εγκρισιμότητας δανείων αυτοκινήτου από τις αυτοκινητικές τράπεζες στην Ελλάδα, είναι σήμερα στο 70% με 80%.
Μετά τα μέτρα που εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός για την οικονομική ελάφρυνση των πολιτών στις τραπεζικές τους συναλλαγές, οι συστημικές τράπεζες αναμένεται να αντιμετωπίσουν νέες προκλήσεις. Η οικονομική ζημία που θα προκύψει από τη μείωση προμηθειών και την αυξημένη φορολόγηση στα ακίνητα τους (ΕΝΦΙΑ), θα τις οδηγήσει στο να αναζητήσουν νέες πηγές εσόδων.
Μια από τις επιπτώσεις που αναμένονται είναι η αύξηση των ποσοστών εγκρισιμότητας δανείων, με υψηλή εξασφάλιση, όπως είναι το αυτοκίνητο. Με αυτόν τον τρόπο, οι συστημικές τράπεζες μπορούν να ενισχύσουν τα έσοδά τους, ενώ ταυτόχρονα στηρίζουν την αγορά αυτοκινήτου, η οποία παρουσιάζει δυναμική ανάκαμψη, όπως φάνηκε και στην κλαδική έκθεση αυτοκινήτου τον Οκτώβριο, την AUTO ATHINA.