Στα σχέδια των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών φαίνεται πως είναι η προώθηση μικρών ηλεκτροκίνητων αυτοκίνητων πόλης, καθώς προβλέπουν πως η συγκεκριμένη κατηγορία θα αποκτήσει το επόμενο διάστημα μεγάλη απήχηση παγκοσμίως. Και πώς να μην γίνει κάτι τέτοιο όταν οι προδιαγραφές για τις εκπομπές ρύπων γίνονται όλο και αυστηρότερες.
Σύμφωνα με μελέτες η πανδημία αλλάζει αρκετά από τα πράγματα που θεωρούσαμε δεδομένα μέχρι σήμερα αφού οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο στρέφονται στην ιδιωτική μετακίνηση. Στην Κίνα για παράδειγμα το ποσοστό χρήσης ιδιωτικών μέσων ήταν 34% και σήμερα έχει σχεδόν διπλασιαστεί φθάνοντας το 65%. Κάτι αντίστοιχο αναμένεται πως θα γίνει και σε πολλές μεγαλουπόλεις παγκοσμίως .
Για να στραφούμε όμως στην ιδιωτική μετακίνηση θα πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψη την γνώμη των ειδικών, δηλαδή πως πρέπει να γίνει με την μικρότερη δυνατή επιβάρυνση των κυκλοφοριακών συνθηκών . Όπως τονίζουν η λύση βρίσκετε στα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη λογική τετράτροχων σκούτερ.
Ο Emilio Herrera, COO της KIA Motors Europe σε πρόσφατη συνέντευξη του στο βρετανικό Auto Express τόνισε πως το επόμενο διάστημα θα γίνει εμφανείς η ανάγκη για έξυπνα μέσα ιδιωτικής μετακίνησης.
Ο Herrera αποκάλυψε πως η KIA εξετάζει πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο ενός μικρού ηλεκτρικού αυτοκινήτου με περιορισμένη αυτονομία και με την προοπτική χρήσης αποκλειστικά σε αστικό περιβάλλον με πολύ χαμηλό κόστος. Ο Herrera τόνισε πως το νέο μικρό μοντέλο πόλης θα το δούμε προς τα τέλη του 2021.
Η μέση τιμή των μικρών αυτοκινήτων μίνι πόλης αναμένεται να αυξηθεί αρκετά στα επόμενα χρόνια . Οι λόγοι είναι πολλοί ο κύριος όμως είναι η έξτρα έρευνα που υποχρεώνονται οι κατασκευαστές να κάνουν, προκειμένου να συμμορφωθούν με τα νέα πρότυπα ρύπων. Αλλά και η κανόνες της αγοράς δηλαδή , προσφορά και ζήτηση, μιας και αναμένετε η ζήτηση να είναι μεγάλη στη κατηγορία αυτή των αυτοκινήτων .
Οι ειδικοί λένε ότι θα ακριβύνουν τόσο, που θα φτάσουν στο σημείο να μην είναι ανταγωνιστικά και οι αγοραστές θα επιλέγουν μοντέλα άλλων κατηγοριών, οπότε περιμένουμε ότι θα αλλάξουν πολλά στα μικρά μοντέλα, στο επόμενο διάστημα.
Όπως και η KIA τονίζει ο εξηλεκτρισμός των μοντέλων αυτών , είναι μια από τις πιθανότερες λύσεις. «Αργά ή γρήγορα θα πρέπει να το κάνουμε» είπε υψηλόβαθμο στέλεχος της KIA Ευρώπης.
Όσο η αγορά προχωράει τα αυτοκίνητα πόλης θα περάσουν μια και καλή στην ηλεκτροκίνητη εποχή. Για παράδειγμα το Volkswagen Group θα καταργήσει τις εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης στα Volkswagen up!, SEAT Mii και Skoda Citigo.